GIGANT 2014

Ett musikprojekt i Alta i augusti varje år ..

Planering inför Aug och GIGANT i Alta

Kategori: Allmänt

7 studior har vi i år, varav jag står för 3.  Det innebär all inspelnings utrustning från gitarr/bas förstärkare, trummor keybord, perc, sång till slutprodukt, mycket att planera. Detta år bygger vi upp 3 helt olika studior åxå. Analog, Trigg och Digital.

Jag började med GIGANT för 7 år sedan efter att Bacon Brothers besökt Altas ungdommens ( ja dom stavar så ) hus och Tor Helge Moen, som är en kulturell miljö för ungdomar i 13 - 25 års åldern.
Jag och Marcus Källström ( Trummis i FATBOY, Nisse Hellberg och nu även på Jerry Williams nya platta) gjorde en kanon insats på produktions sidan för ungdomarna, dom kunde verkligen spela och var uppmärksammade på vad vi sa, det gav mersmak. Då var vi 1 studio och jag och Marcus jobbade typ 20 timmar om dagen för att få ihop det hela. Nu har det växt, 7 studior, och 7 tekniker från LIPA utbildningen i Liverpool. Jag tar med mig Per Wiberg ( ex Opeth ), Marcus Källström och Staffan Andersson.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: